Tuesday 10 May 2011

Oreo Yogurt Cheesecake...

Tercapai gak impian nak buat non-bake oreo yogurt cheesecake ni... hehehe Dah lama dah aku simpan resepinya yang aku ambik daripada MyResepi. Cuma tak pernah berkesempatan nak membuatnya.. 

Last weekend, berjaya jugak aku membuatnya. Hasil kelentang-kelentung di dapur memalam buta, sampaikan tido pun dekat pukul 3 pagi.. Taraaaa....! Inilah hasilnya...
Oreo Yogurt Cheesecake
Sedap tau rasanya.. Makan sekeping nak tambah lagi berkeping-keping.. Hahaha.. Yelah dah sendiri yang buat, sape lagi yang nak puji kalau bukan diri sendiri ye tak..? Ahaakkksss..! Tapi serius memang sedap.. wa cakap lu.. Yang menjadikan kek ni lebih sedap sebab digandingkan dengan biskut oreo tu sebagai 'base'nya. 

Tapi kan, selalunya orang buat cheesecake macam tinggi je kan adunan cream cheese tu.. Yang aku buat ni kejadiannya macam pie la pulak! Hahahahaaa.. Gasak la.. Yang penting, sodap pada tekak aku yang nak makan.. Cuma next time round, kena improve sikit lagi supaya oreo yogurt cheese cake ni lebih mantops.. hehehe.. Jemput makan semua.. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...