Monday 16 May 2011

Nasib Baikkkk...

Selalunya setiap hari Ahad, hb akan tolong isikan minyak kete aku. Semalam disebabkan dia terlampau bz tak sempat lak dia nak isi. Dia kata malam karang la dia isikan. Aku tengok ada dua bar lagi kat indicator minyak tu. Aku tanya ok lagi tak ni untuk pergi balik ke sekolah Qiqie hari ni? Hb kata ok, cukup..


Masa on the way balik dari sekolah Qiqie tadi, tetiba indicator minyak tu berkelip-kelip! Alamaaaaakkkk...!! Aku punya la cuak dan panik.. Takut je kete mati tengah jalan sebab minyak abis.. Nasib baik juga stesen minyak ada tak jauh dari sekolah Qiqie.. Dan nasib baik juga aku bawak duit rm30. Kalau tak, setakat nak hantar Qiqie ke sekolah, kadang-kadang duit pun aku tak bawak.. 

Alhamdulillah doa aku dimakbulkan.. Sampai juga ke Petronas tu. Tapi... Dah sampai stesen minyak kena la isi minyak pulak kan.. Errkkk...!!!! 
Photo from Google search.
Sebenarnya dah 2-3x dah aku belajar isi minyak dengan hb, tapi tak pernahnya aku gi isi sendiri.. Bila lagi nak bermanja ye tak..? Hehehe Tapi hari ni nak tak nak terpaksalah jugak isi sendiri.. Nak bermanja dengan sape lagi.. Huhuhu.. Dengan suspensnya setelah parking kete kat pam minyak tu aku pun pergi la bayar kat kaunter. Sebaik saja aku pusing ke belakang, tetiba...
Photo from Google search.
Yeaaaaayyyyyyy.....! Ada mat bangla ni dah tolong isikan minyak...!! Alhamdulillah... Looks like my prayer has been answered.. Hehehe Lain kali aku terai lagi untuk isi minyak sendiri... Hehehe

2 comments:

  1. ni kena belajar isi minya sendiri.. nanti emergency susah dik oiii.. hehehe..

    syiok dapat bermanja2.. akak keta sendiri.. sendiri boh minyak erk..

    hb ada dalam keta pun dia buat derk je..

    ReplyDelete
  2. Hehehe betul tu chekgu.. mmg pasni kene gak isi minyak sendiri.. baik siapkan diri awal2 sblum org dah tanak isikan minyak kan.. hehe :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...