Thursday 28 April 2011

Pertunjukan Akrobatik @ Big Plate.. Huhuhu...

Tengah demam sebenarnya ni.. Huhuhu Satu badan sakit-sakit, rasa macam orang dalam pantang pun ada.. Qiqie Ila pun terpaksa dicutikan daripada bersekolah hari ni, tak larat aku nak drive, rasa macam nak baring je.. Qiqie ni pun dengan bangganya memberitahu, 'Ibu rest lah hari ni kat rumah ya. Qiqie bagi ibu mc" Hehehe.. 

Gelas dan pinggan yang bersusun kat sinki pun Qiqie yang tolong basuhkan.. Bertuah badan, anak seusia 7 tahun ni ringan tulang untuk membantu.. Alhamdulillah.. Bersih atau tak tu, belakang kira.. Hehe Sakit atau tidak, memang aku kena bangun juga untuk sediakan makanan untuk Qiqie. Kalau tak, siapa pulak nak buat semua tu.. McDonald's pulak tak buat delivery ke area rumah ni..

Anyway, n3 ni bukan nak citer pasal aku demam tapi tentang kejadian malam semalam. Disebabkan aku kurang sihat dan tak larat nak masak, hb ajak kitorang dinner kat luar je. Dia suggest kami ke restoran Big Plate yang terletak tak jauh dari rumah. Dah lama juga kami tak ke sana, ada dalam setahun kot. Aku ok je, sebelum keluar aku dah siap-siap pakai stokin dan jacket takut kesejukan pulak kena angin malam.

Selesai makan, tiba-tiba aku terasa macam kerusi yang aku duduk tu macam bergoyang je. Aku ingatkan aku yang rasa berpusing-pusing sebab tak sihat.. Bila aku toleh ke belakang aku tengok sikit lagi tempat duduk kerusi tu nak tercabut! Whoaaaa... Cepat-cepat tanganku berpaut pada meja dan aku menjerit pada hb, "Abang, kerusi ni patah!"


Sepantas kilat hb berlari dan mengampu belakang kerusiku supaya aku tak jatuh. Hb menyuruhku bangun dengan segera. Aku yang blur dan terkejut cepat-cepat bangun, entah kenapa tak terfikir pulak tadi untuk bangun.. Huhuhu Sebaik aje aku bangun kerusi tu pun praaakkk...! Hadoiii.. nasib baik aku tak jatuh sekali dengan kerusi tu.. Kalau tak, aku dapat la award buat pertunjukan akrobatik kat kedai makan sebab jatuh dari kerusi.. Hehehe Lepas ni tamo dah gi makan kat kedai tu.. Huhuhu 

Kepala pun dah semakin berat ni, aku nak gi rest dulu lah.. Assalamu'alaikum... :)

http://astrotabletalk.blogspot.com/2007/09/neptune-and-ground-beneath-my-feet.html

3 comments:

  1. salam.. saya doakan awak supaya sihat selalu.. hehe..

    ReplyDelete
  2. Wa'alaikumussalam.. :) Terima kasih di atas doa awak.. Saya dah semakin sihat.. Alhamdulillah.. :)

    ReplyDelete
  3. majulah blogger dalam malaysia.. hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...