Thursday 25 August 2011

Susah Sangat Ke Nak Puasa..?

Masa hantar Qiqie ke sekolah tengah hari tadi, aku nampak kat tepi jalan bergelimpangan pekerja-pekerja potong rumput tidur.. Sebelum bulan puasa ni, tak pernah lak nampak diorang tidur macam tu.. Macam kelakar pun ada.. Nasib baik aku tengah driving, kalau tak sure aku dah snap gambar diorang pastu tepek kat sini.. Hehehe.. Tapi aku bersangka baik je la.. Agaknya diorang kepenatan berpuasa kot... Walaupun terpaksa bekerja di tengah panas terik matahari, ibadah puasa tetap dilaksanakan.. Alhamdulillah..

Berbeza dengan sesetengah orang yang sihat tubuh badannya, kerja pun dalam ekon, tapi masih juga kurang rajin nak puasa.. Kenapa ya..? Susah sangat ke nak puasa tu..?

Yang lagi best, dah la tak puasa.. Boleh pulak gi beli McDonald's atau KFC kat drive through... Hadoiiii... Kalau perempuan mungkin dia uzur, tapi kalau lelaki...? Aku tak buat cerita tau, ini memang betul-betul kejadian.. Hmmm.. Entahlah...

Minggu lepas aku tengok cekikrama Mengurai Rindu.. Dalam citer tu ada sorang mamat ni liat betul nak puasa.. Huhh.. Geram betul nengoknya.. Lagi satu citer lak lagi kelakar, aku tertengok gak tapi dah half way, entah apa tajuknya.. Ada la laki bini ni gi merompak rumah orang memalam buta.. Disebabkan tuan rumah takde cash, diorang sanggup tunggu pastu tumpang sahur dan solat lak kat rumah tu... Ada ke... Hahahahaha...

Apa pun Ramadhan sudah semakin hampir ke penghujungnya.. Sama-samalah kita cuba memanfaatkan bulan yang mulia ini sebaiknya.. Entah dapat atau tidak bertemu lagi dengan Ramadhan pada tahun depan.. Wallahu'alam..
*All photos are courtesy from Google search.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...