Friday 12 August 2011

Jangan Beli Derian Masa Pose..

  
Kalau rakyat jelata kat rumah korang tak ramai..tak payahlah beli durian time-time puasa ni.. Kang jadi macam aku.. Huhuhu..

Nak ikutkan dah beberapa bulan aku teringin benor nak makan durian.. Tetiba lak bulan puasa ni baru terjumpa durian kat Tesco.. Aku memang selalu beli yang dalam peket je sebab tak reti nak mengopeknya.. Hehehe..
  
Satu peket regenya rm15, dua peket rm20.. Kata bangla Tesco tu durian D24.. Eh betul ke D24..? Iya la kot.. Alaa..durian yang mahal tuu.. Pastu ada lak durian kampung, dijual tiga peket seploh hengget... Hb teringin nak makan bubur durian.. So belilah jugak.. Beli..jangan tak beli.. Huhuhu.. Sampai rumah aku terus masak bubur durian sebagai dessert untuk berbuka.. Durian mahal tu nak makan later (kononnya..) 

Sebenarnya sejak lahirkan Qiqie Ila, aku dah tak boleh simpan durian dalam rumah... Baunya saja boleh buat aku migraine teruk. Tapi makan durian boleh pulak..! Hahaha.. Aduhhh.. Kacau betul.. Disebabkan faktor ini, aku terpaksalah membungkus peket-peket durian tersebut di dalam plastik kemudian meletakkannya di tepi tingkap di luar rumah! Bila nak makan nanti baru bawak masuk dalam rumah.. Hahahaha.. Kalau durian kat luar rumah, baunya takdelah kuat sangat menusuk kepala otak ni.. Kihkihkih..
 
Bila dah berbuka, banyak mana sangat pun yang boleh kita makan kan.. Setelah berbuka perut dah moncet, nak makan durian D24 pun dah tak berdayo lagi haaa... Last-last bungkus je peket-peket durian tu dalam plastik one layer after another, pastu sumbat je dalam freezer.. Huhuhu..

Dah la Qiqie Ila tak suka durian.. Hb pulak outstation lama, tak mampu aku sorang je nak mengadap durian tu.. Bubur durian lagi.. Dan D24 masih lagi frozen dalam freezer hingga ke hari ini.. Sori berlori-lori wahai durian.. Memang aku yang bersalah.. Aku tamak... Huhuhu...

Moral of the story: Jangan tamak masa bulan pose ya kengkawan.. Huhuhu...


*All photos are courtesy from Google search.

2 comments:

  1. 'idun, masa posa pertama ngan kedua hari tu pun saya ngan hb buka pusa ngan dorian... lepas makan nasi ala kadar, kami ngadap durian pulak.. hehe.. masa tu tengah nak habih musim dah...

    takpe durian tu boh je dalam freezer sampai raya pun takpe...makan pagi raya, hihi..

    ReplyDelete
  2. hahahaha.. satu cadangan yg bagus juga tu ummy.. mkn durian di pagi raya..hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...