Wednesday, 28 March 2012

Alahai....

 

Masa tengah sibuk-sibuk berkemas dan packing untuk pindah ni banyak kali Qiqie mengeluh dengan wajah sedih... Kata Qiqie, "Ibu... Qiqie rasa macam tak nak pindahlah.. Qiqie sayang nak tinggalkan sekolah dan kawan-kawan.."

Saya terdiam... Kasihan Qiqie... Saya amat memahami perasaannya... Tapi apa boleh buat, kadang-kadang hidup ini menuntut pengorbanan... Sabarlah wahai anakku...

Yana (BFF Qiqie) pula setiap kali datang ke rumah mesti cakap macam ni pada saya.. "Auntie.. Janganlah pindah.. Nanti Yana rindu Auntie.." Saya pun turut sebak dibuatnya..

Sorang lagi BFF Qiqie, Sarah pula cakap macam ni, "Kita nak ikut Qiqie pindahlah.."

Alahai.....


8 comments:

  1. comeynya dak kecik2 sembang..huhu..sedih lak dgr nk pndah..ayu follow sini..;-)

    ReplyDelete
  2. Maceh folo blog akak.. :) budak2 kecik zmn skrg ni pandai sembang mcm2, ayu.. advanced sungguh.. kdg2 nak tergelak ada.. mati kutu nak menjawab pun ada..hihihi akak pon sedey gak nak pindah ni.. :(

    ReplyDelete
  3. kadang tu sesuatu keadaan tu terpaksa ditempuh dengan berat.. semoga qiqie paham..

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu.. akak pon tengah cuba pujuk n explain kat qiqie supaya dia tak stress.. :(

      Delete
  4. budak2 pun berat hati, apatah lagi yg dewasa kan.. hmm, xpe.. insya'Allah 'masa' akan wat qiqie faham... ^^,

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. akak pon sedey gak.. sob..sob..sob..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...