Monday 3 October 2011

Loyar Hampeh!

Baru-baru ni kami terpaksa berurusan dengan pihak loyar atas satu urusan penting. Yang paling hampeh kedua-dua loyar firm ni amatlah pemalas dan servisnya amat mengecewakan..!

Dahlah kos guamannya mahal tapi keje lembab dan pemalas nak *&^%$#!!!! Oppss..Please excuse my harsh word..Hehehehe Semua loyar firm macam ni ke?? Atau hanya ada segelintir saja yang bersikap sedemikian?? Aku pun tau tau sebab baru berurusan dengan 2 firma guaman yang ngok ngek.. Tapi pengalaman ni dah cukup buatkan kami menyampah nak berurusan dengan loyar di masa hadapan..

Mereka mintak bil cukai tanah sebagai salah satu supporting document. Takde masalah, boleh bagi.. Memandangkan kami selalu buat pembayaran online, resit rasmi tak dikeluarkan oleh pejabat tanah.. Aku ni pun pegi la tipon tuan tanah eh silap..pejabat tanah.. Mintak advise.. Diorang kata boleh pegi kat website diorang, boleh check status pembayaran kat situ..

Aku pun kopipes dah siap terus email kat loyar.. Tapi tak tau lah kenapa loyar ni.. Sama ada dia ni tak baca apa yang aku email kat dia.. atau dia memang pemalas.. Atau she's simply an idiot yang suka menyusahkan orang lain.. Dia kata info yang aku email tak valid.. bla bla bla bla... 

Kejap-kejap email kat aku, mintak pulak bank statement sebagai bukti pembayaran cukai tanah dan macam-macam lagi.. Hadoooiiii... Pening kepala aku.. Apa yang aku email kat dia tu dah cukup buktinya... Nak bank statement buat apa lagi... Macamlah aku ni takde keje lain, asik nak melayan dia.. Pastu document sama gak yang aku email kat dia untuk kali KETIGA..! Tetiba dia kata valid lak... Benda yang sama gak aku hantar sampai tiga kali.. Apsal kali pertama dia kata tak valid, kali ketiga ok lak... Nampak sangat dia tak bukak attachment tu kan.. Grrrrrrrrr....!!!! Ada yang nak kena pancung ni karang..!

Ishhhh... dah tau pemalas dan bongoks.. Jangan jadi loyar..! Baik aku je yang ambik alih tempat dia tu.. Hahahahaha...! Geram aku..! Yang diorang ni pandai nak caj orang mahal-mahal je.. Kejenya hampeh!! #@#^&)*&^%!!!! 
*All photos are courtesy from Google image search.

4 comments:

  1. sabo2.. tu baru permulaan proses.. nanti ada banyak lagi episod kena berurusan ngan loyar.. sat lagi masuk paper lak ada loyer kena pancung.. hihi..

    ReplyDelete
  2. @Anaa: hehehe mmg tgh sabo ni kak.. ada ke patut dia kata kita memandai taip sdr info kat dlm dokumen tu.. padahal mmg kita bagitau kita kopipes semuanya dari website pejabat tanah.. logo pejabat tanah tu punya la besar kat dokumen tu.. hangin satu badan dibuatnya.. hehehe

    ReplyDelete
  3. hehe .. pernah jugak keja pej lowyer time keluar U dulu .. tp kami semua rajin hehe ...

    ReplyDelete
  4. @halila ibrahim: hehehe.. ada ramai gak loyar2 yg rajin dan berdedikasi.. cuma segelintir je kot yg pe'el camni.. hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...