Thursday 27 October 2011

Geramnya Kat Fiona!!

Dah lama tak update blog... Bz sket.. Last week Qiqie pekse, pastu ditambah pulak dengan segala bagai urusan mak nenek yang lain.. Jadik la super duper bz.. Hehehe

Ni terus nak marah-marah lak kat Fiona apahal.. Hehehe Takde la.. Emo sket nengok citer Sopiyyah kat TV3 tu haa...
Ada tak kengkawan yang layan citer tuh..? Hehehe Aku sebenarnya tak tengok dari mula pun.. Asalnya tertengok.. Pastu termelekat la pulak dok mengadapnya hari-hari.. Sanggup tu tengok dari episod awal kat tonton.com hehehe

Kesian kan kat si Sopiyyah tu.. Macam-macam dugaan hidup dia.. Tapi yang paling sakit hati dengan Fiona tu.. Jahat sungguh minah tu.. Ishhhh... Kalau dapat kat aku... Memang aku tarik-tarik rambut dia.. Muahahahahaha.. 

Watak Kamal lak lembeks semacam jer.. Tanpa usul periksa, percaya dan ikutkan sangat anak tirinya yang evil tu.. Sampai sanggup keluarkan harsh words dan hina isteri sendiri.. Sob.. sob.. Nanges aku masa part dia hina dan maki hamun Sopiyyah.. 
 
Tak sabar aku nak tunggu ending citer ni.. Harap-harap Sopiyyah akan hepi juga akhirnya... Aku baca kat paper ramai gak orang tak suka citer Sopiyyah ni. Kata mereka citer ni  memberi kesan negatif kepada penonton dan macam-macam lagilah.. Well.. Pendapat masing-masing.. Tapi pada aku, yang buruk itu boleh dijadikan pengajaran.. Bukannya takde kes haruan makan anak dalam masyarakat kita ni.. Melambak..

Oppss.. Lagi satu isu yang boleh aku kupas dalam citer ni.. Kalau kita ni suka kat seseorang tu, mesti berani untuk berterus-terang.. Jangan sonyap yo.. Cakaapp...cakaaappp.. Bak kata tuan director Ahmad Nisfu dalam Seniman Bujang Lapok.. Hehehe.. Kalau tak, jadilah macam Ilyas.. Suka dan chenta kat Sopiyyah tapi tak pernah berani nak berterus-terang, lepas tu terpaksa kahwin pulak dengan Fiona sebab terhutang budi.. 

Haishhhh.... Bole ke macam tu..? Hati dan perasaan sendiri gak yang merana akhirnya..  Yang lagi sadis, orang dia chente tu akhirnya jadi mak mertua tirinya pulak..! Adeiiii... Walaupun dah bercerai dengan Fiona, Ilyas  tetap tak bole kahwin gak dengan Sopiyyah.. Kalau tak silap aku, mak tiri atau bapak tiri adalah muhrim kekal, samalah juga statusnya dengan mertua atau mertua tiri.. Betul kan..? Errkkk... Kalau salah statement ni, harap ada yang sudi betulkan...

*All photos are courtesy from Google image search.

2 comments:

  1. akak pulak mana2 cerita pun x dapat nak nengok, bukan x sempat tapi x dapat sebab kuasa remote astro tuw kat tangan anak akak aiman, kalau dia tekan minyak nangis kuat2 lemah mama, so mama tengok dibo2, handy manny atau little enstein atau powepuff girs aka ben10 je le

    ReplyDelete
  2. anak kita pon sama mcm tu jugak kak.. hehehe dulu ada 2 tv, tv astro dia conquer sbb nak tgk kartun.. kita tgk tv biasa je pastu tv biasa tu dah rosak pulak.. huhuhu.. masa2 tertentu aje lah kita bole tgk citer yg kita nak..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...