Saturday 29 October 2011

Garu Kepala

Tadi masa bukak Fesbuk, ada new friend request. Sape entah.. Kalau nak ikutkan infonya, kawan satu skolah tapi takde pulak nama penuh atau gambarnya. Aku pun check la sape friends' listnya.. Hmmm... Ramai bebudak skolah aku dulu.. Tapi aku masih tak kenal dia ni siapa..

Tiba-tiba mata aku melekat pada satu nama minah ni.. Ada button 'Add friend' kat hujung sebelah kanan nama dia.. Ehhh???? Aku memang dah friend-friend dengan dia tapi apsal tetiba lak dah tak jadik friend lagi?? Aku tergaru-garu kepala yang tak gatal.. eh.. tipu... ada gatal la jugak sikit-sikit kepala ni.. hehehe Minah ni kawan skolah aku gak... Penah jadi bespren pulak tu masa skolah dulu. Tapi apa hal pulak dia dah delete aku daripada friends' list?????

Kalau nak kata bengang dan kecik hati, rasanya aku yang lebih layak nak delete dia daripada friends' list aku.. Last year, dia yang beria-ia kol aku ajak jumpa sebab desperate dan ada kepentingan peribadi.. Mengenangkan kami pernah jadi bespren,  aku pun setuju untuk jumpa.. Tapi lepas tu tiba-tiba dia buat dekk je.. Yang aku ni tertunggu-tunggulah update daripada dia.. Sampai sekarang pun takde pape respon, tau-tau dia yang delete aku..! Chehhh..hampehhhh...!

Sekarang ni baru aku sedar, tahap 'kebespresan' minah tu.. Kawan masa ada kepentingan ajelah ni... Ala-ala kawan yang 'jual ikan'..  get it? jual ikan = sell fish.. hehehe.. Dulu ingatkan betul-betul kawan baik, tapi lakonan semata-mata ya... Hmmm... Takpelah... Aku tak rugi pun tak berkawan dengan dia dan tak berada dalam senarai kawan-kawan dia.. To think on the bright side, mungkin dia malu di atas perbuatan dia dulu pada aku sebab tu dia undur diri daripada jadi kawan aku.. Agaknya la kot... hehehe..
*All photos are courtesy from Google image search.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...