Friday 30 December 2011

Banjir Kilat

  
Kebanyakan kawasan kat Malaysia ni disahkan mengalami banjir kilat semalam.. Nak tau kenapa..?? Penangan Tentang Dhia lah...! Hahahahahahaaa... 
Aku pun tak terkecuali dan menjadi salah seorang penyumbang banjir kilat untuk cerita ni... Hehehe.. Malu gak takut Qiqie Ila nampak ibu dia dok meleleh-leleh air mata depan tv.. Hehehe Kesian kat Dhia kan.. Tak sangka pulak ending dia macam tu.. Rata-rata ramai yang tak puas hati sebab mak mertua Dhia yang jahat tu tak dapat pembalasan yang sewajarnya.. Ekekekeke.. Tuan director saje jer nak bagi semua orang hangin satu badan tuuuu...

Aku ni takdelah tengok citer Dhia ni dari awal.. Dah 10 episod terakhir baru tertengok kat tv.. Dah tu pegilah kat website tv3 nak tengok catch up tv, kena gi tengok kat tonton.com lak.. Errrrkkk.. Terkojut mokcik.. Apahal la pulak dah kena bayor kalau nak tengok episod 1-7...???? Adeiiiii... Satu episod singgit, tapi kena beli minimum seploh hengget...! Pandai betul mereka ni nak pow duit orang eh.. Saborrr je laa... 
Semalam juga ramai member di fesbuk dok bercerita pasal Tentang Dhia vs Ombak Rindu.. Terjumpa lak ada link boleh tengok Ombak Rindu kat youtube.. Aku pun layanlah kejap.. Kejap tak kejap jugaklah sampai 2 jam duration cerita tu.. Pada aku, Ombak Rindu ni biasa-biasa je ceritanya.. Mungkin novel lagi best kot.. Dunno tak pernah baca.. Tapi ada yang komen kata novel lagi best..

Anyway.. aku dok tunggu bilalah aku nak nangis ni.. Memang ada part yang sedih, tapi tak keluar air mata pun.. Ekekekee... Jalan ceritanya ada juga sedikit persamaan dengan Tentang Dhia, mak mertua jahat... Pada aku, Lisa Surihani juga agak over dalam melakonkan watak jahat sampai nampak macam tak real.. Hehehe.. Peminat Lisa jangan marah yeaaa.. Lakonan Aaron dan Maya juga biasa-biasa je.. Tapi aku suka dengan watak Mail lakonan Bront Palarae.. Hehehe.. Yang sebetulnya dalam menghayati sesebuah cerita, terpulanglah pada citarasa masing-masing kan.. Ada yang suka.. ada yang tidak.. Ada yang nangis.. ada yang hati kering.. Hehehe.. Semoga lebih banyak cerita bagus karya rakyat tempatan coming in 2012..
*All photos are courtesy from Google image search.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...