Friday 3 June 2011

Sejuuuk Perut Ibu...

http://healthbuzztoday.com/category/back-pain
Photo from Google search.
Kalau usia dah nak masuk senja ni (Echehh chehhh.. macam lah dah tua sangat, 40 pun belum lagi.. hehehe..), macam-macam lah penyakit yang datang... Kejap-kejap sakit badan la, sakit kepala la.. lenguh-lenguh la.. angin kus kus lah.. Segala bagai mak nenek penyakit datang menepek.. Huhuhu..
http://headache-causes.com/
Semalam migraine aku datang lagi.. Yang aku malas nak makan ubat tu, nanti 5-10 minit lepas tu mesti aku tido tak sedar diri punya.. Kesian pulak kat si Qiqie.. Sapa lak nak melayan dia.. Bila ibu dah lalok makan ubat, si Qiqie apa lagi.. Mengadap 'Bibik kartun' aje la jawabnya..

Melihatkan keadaan ibunya yang tak berapa nak sihat, Qiqie berkata: Ibu restlah, makan ubat..tido 1 hari.. Hahaha.. Pandai anak aku.. Siap bagi MC 1 hari.. Kihkihkih..

Aku      : Kalau Ibu tido 1 hari, sape pulak nak tengokkan
              Qiqie..? Sape nak masak..? Sape nak bagi Qiqie 
              makan..? Takde orang lain dah kat rumah ni, kita 
              berdua je..
Qiqie    : Takpe Ibu.. Manusia boleh tahan 1 hari tak makan...
              (Hahahaha.. Mana dia dapat info ni.. )
Aku      : Eh.. Tak boleh lah macam tu.. Nanti lepas 1 hari Ibu
              bangun tido, tengok-tengok Qiqie dah lembik sebab 
              kelaparan.. McDonald's pulak tak buat delivery ke
              rumah kita.. Kalau tak, boleh Qiqie telefon je..
Qiqie    : Pizza ada.. Domino's kan boleh hantar..?
Aku      : Ye lah.. Nanti kalau Ibu tak sihat dan tido 1 hari,
              Qiqie call Domino's ya? Mintak regular pizza, thin 
              crust, flavour plain cheese.. Harganya RM23.80..
              Qiqie ambik duit dalam purse Ibu tau.. 
(Aku tersengih, sajalah nak menyakat Qiqie ni..)
Qiqie    : Ok Ibu.. Tapi dalam purse Ibu ada RM22 je.. Mana
              cukup nak beli pizza.. 
(Hahahaha sebelum ni Qiqie dok mengira duit dalam purse aku ada RM22 je.. Pastu dia suh mintak duit lagi daripada ayahnya.. Hahahaha bijak.. bijak..)
Aku       : Qiqie carilah lagi RM1.80 dalam coins purse Ibu..
Qiqie     : Haaa... Qiqie tau, masa telefon pizza tu nanti Qiqie 
               cakap macam ni... Saya ada RM22 je, tolonglah 
               hantar pizza.. Saya lapar.. Ibu saya tido...
Bertuah punya anak.. Cakap la Ibu saya tak sihat.. Ada ke nak bagitau kat orang Ibu tido.. Ni geng Belalang  dalam Nujum Pak Belalang tu kaa..? Hahahahahahaha...!
  
Photos from Google search.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...