Wednesday 13 June 2012

Upah Orang Penat...

Sudah sebulan lebih kami di tempat baru. Masih lagi dalam adjustment period... Kerja-kerja mengemas rumah, membuka kotak-kotak pun banyak yang belum siap lagi.. Tak tau la berapa bulan boleh siap sepenuhnya huhuhu.. Ini pun baru je dapat makan dan minum daripada pinggan dan gelas kaca. Dah sebulan kami jadi kanak-kanak riang ribena, makan dan minum dalam pinggan dan cawan plastik yang berwarna-warni... hehehehe... Sebabnya banyak sangat kotak yang bertulis kaca, dah tu tak ingat pulak pinggannya dalam kotak mana..... hehehe.. Dalam kelam-kabut dan kesibukan ini, business saya pun entah ke mana... Kesihatan sendiri pun tidak terjaga... huhuhu... Takpe, lepas ni all out buat business ni.. Insya Allah..

Akibat terlampau penat dan stress beberapa bulan sebelum berpindah baru-baru ni, saya mengalami demam panas. Rupa-rupanya saya dijangkiti HFMD...! Kita dah lah mengejar masa, sakit lah pulak.. Memang dugaan betul.. Kata doktor yang merawat, sakit ini tak merbahaya cuma ambil masa untuk sembuh sepenuhnya. Kebetulan pula kawasan sekolah Qiqie di Shah Alam ketika itu mengalami outbreak, duduk berulang-alik menghantar Qiqie ke sekolah, saya pun terkenalah tempiasnya... Huhuhu... 

Saya ingatkan sakit ini dialami oleh kanak-kanak saja. Rupa-rupanya menurut doktor, orang dewasa juga boleh terkena jangkitan jika sistem imunisasi badan sangat-sangat rendah.. Oohhh.. Baru saya tau.. Patutlah saya yang kena.. Penat dan stress sangat, haaa.. amekaww.. hehehehe.. Moral of the story, lain kali penat macam mana pun kena jaga kesihatan diri.. Nanti sendiri juga yang susah dan menanggung sakit.. 

Ooppss.. sebenarnya citer tadi itu iklan je.. Nak citer pasal lain.. Hehehe.. Anyway, rumah di tempat baru ni berjiran pulak dengan McDonald's.. Bolehlah jalan kaki kalau dapat lintas longkang besor dan jalan yang sibuk dengan kete kat depan tu.. Hehehe.. Yang kelakarnya, pada masa-masa tertentu boleh bau fries McD sampai ke rumah... Perut yang kenyang pun bole terasa lapor.. Hahahaha.. 
Gambar diambil dari tingkap bilik utama...

Agaknya kesian nengok saya yang asyik kepenatan dan sakit pinggang dok tunggang-terbalik mengemas, hb pun belikanlah saya hadiah... Hehehehe.. Nak tau apa dia...? Jeng jeng jengg..
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Hehehehe... Gelang kristal batu garnet... Beli kat kedai kristal HOJB Kinta City Ipoh. Kata penjual tu, batu garnet ni bagus untuk balancekan hormon, untuk melancarkan peredaran darah dan sebagainya. Tapi saya ni takdelah peduli sangat pasal tu, yang penting cantik, saya berkenan dan hb baik hati nak belikan.. Terima kasih ya abang... Smooocchhhh... Muahahahaha.. Harganya boleh tahan juga, nasib baik kebetulan ada sale, dapatlah less.. Selamat RM aku...kata hb..Hahahahahaha...

Qiqie Ila pon dapat hadiah gak, tapi hadiah dia Poh Kong mali.. Yang berani masuk Poh Kong tu sebab boleh trade in barang-barang lama dia masa baby. Ada yang dah putus dan Qiqie dah overgrown saiznya... Kalau tak, takdenya nak beli.. Emas sekarang mahal yang amat... Kata Qiqie, Ibu dapat batu, Qiqie dapat emas...! Amboi-amboi...kemain mulut dia eh... Kalau kau noti, siaplah gelang baru kau ku trade in pulak..! Muahahahahahahaha.. (Evil laugh)

Takpe Qiqie.. Ibu ni fleksibel, Ayah nak bagi gelang kristal Ibu ambik. Kalau nak bagi gelang emas pun boleh, Ibu takkan tolak punya.. Hahahahaha.. **wink wink wink**

Ada lagi satu gelang kristal blue topaz yang saya berkenan juga.. Harganya errr.. boleh tersedak juga walaupun dah dapat 50% diskaun untuk member.... Nak mintak orang belikan, malulah pulak.. Nak pecah tabung, tabung pun takde.. Kena kumpul duitlah, sehari singgit boleh...? Hehehehe.. 
I'm driving happily with my garnet bracelet.. hehehe :)

6 comments:

  1. dear..nak satu gelang tu blh..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wakakakakaaa... akak ni pon org yg belikan.. hihihi

      Delete
  2. cantiknya hadiah akak...

    p/s lamanya tak singgah blog akak ni..hukkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe maceh puteri..

      tu la akak pon bz yg amat before n after pindah.. skrg ni baru ada masa skit nak mengupdate blog, blogwalking dan start bisnes semula..

      Delete
  3. 'idun,
    ilang penat jap kann, hb belikan gelang.. lawa tuu.. bekenann k.ana tengok..k.ana punya feveret kaler tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... mmg pon kak.. saya selalu je sengih sorg2 bila tgk gelang ni.. sukaaa sgt dpt gelang.. hehehe mcm otak dah tak btl la pulak.. ahahahahaaha :p!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...