Friday 15 June 2012

Perihal Makan

Kalau dah namanya berada di tempat orang, mesti nak juga merasa makan di tempat-tempat makan kat situ kan... Kami pun tidak terkecuali. Nak la rasa makanannya sesuai dengan tekak kami atau tidak.
Ada lah beberapa tempat makan yang kami dah cuba. Tapi kami telah dicaj dengan harga yang agak mahal kalau nak dibandingkan dengan pelanggan lain.. Errrkkk...! Apsal eh..? Adakah sebab mereka tengok muka kami ni muka orang luar, jadi bolelah caj kaw-kaw punya..?

Kalau kedai kepsi, mekdi atau kedai-kedai yang dah bagitau harga makanan dan minuman tu awal-awal, tak kisahlah.. Memang kita dah tau rege masing-masing.. Kalau nak order je, tak nak pun boleh blah je dari situ..

Ini kedai biasa-biasa je yang tidak dinyatakan harga lauk-pauknya. Bukan bertaraf hotel dan ada juga kedai makan kat tepi jalan.. Amik la makanan sebanyak mana pun, pastu bawak makanan kat kaunter dan bayar. Orang lain kat depan kami, lagi banyak lauk yang diambilnya tapi apsal kami yang lauk ala kadar je ni kena caj mahal pulak ya..? Ada sekali tu saya ambil lauk ayam seketul, kari daging seketul bersama kuah sikit dan nasi beriani harganya RM12! Mak oiiii... Orang depan tu lagi meriah lauknya cuma dicaj RM9.. Huhhh... Apa kes..???

Kat muka kami ni ada cop 'Sila caj kami dengan harga yang mahal' ke..???? Adoyaiiiii....

2 comments:

  1. mahal tu kalau kena RM12 untuk lauk tu jer... kena la belajo cakap orang perak ye kalau nak caj murah.. hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye lah kak.. saya pon rasa mcm nak kena tukar ckp loghat perak la bila dok sini.. hehehe tp masalahnya nak belajo dgn sape.. xde kawan lg kat sini.. huhuhu

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...